Aanbevolen: zo mooi en ontroerend geschreven!

Een halve dochter...

vrijdag 19 februari 2016

A day at the museum...

Zoals jullie wellicht nog weten 'hangen' mijn eerste zelf gekochte pumps in het Amsterdam Museum in het kader van de tentoonstelling "Transmission" (tot en met 13 maart a.s.). Ik had nog geen gelegenheid de tentoonstelling zelf te bezoeken en ik was best wel benieuwd naar mijn eigen bijdrage in real life en naar de bijdragen van andere transgenders. Mijn goede (virtuele) vriendin Tamara Dutoit (woonachtig in Vlaanderen!) gaf aan dat zij ook heel graag die tentoonstelling zou willen bezoeken en dat zij ook heel graag mij een keer in real life zou willen ontmoeten. Dat was geheel wederzijds en zo spraken wij af om elkaar vrijdag 12 februari 2016 te ontmoeten bij de ingang van het Centraal Station Amsterdam. Tamara zou samen met haar vriend Tony komen. Echter, die betreffende vrijdag sloeg het noodlot toe: één van de veertjes van de beugel van Tamara was die ochtend gebroken en zij kon pas rond de middag terecht bij haar orthodontist. Gelukkig konden we alledrie ook de zaterdag daarop en zo begaf ik mij zaterdagochtend per trein richting Amsterdam Centraal Station. Via de whatsapp had ik contact met Tamara en zo wist ik dat zij en Tony op schema lagen voor onze rendez-vous rond 12.30 uur.












En zo stond ik rond 12.30 uur voor het station in het zonnetje te wachten. Ik herkende mijn Vlaamse vrienden direct. Na een hartelijk ontvangst kwamen Tamara en Tony met een cadeautje op de proppen in verband met de 'geboorte' van Remke. Zo'n lief gebaar van beiden en wat een prachtige armband van Swarovski. En dan ook nog eens in het paars.

Vervolgens zetten we ons in de richting van de Kalverstraat waar het Amsterdam Museum is gevestigd. Tony zou gaan shoppen, terwijl Tamara en ik de tentoonstelling zouden bezoeken. In het Amsterdam Museum zijn verschillende tentoonstellingen gehuisvest, die alle zijn voorzien van een audiotour zodat je via een apparaatje dat je bij je oor dient te houden, informatie krijgt over de diverse objecten in de betreffende tentoonstelling. Een heel leuke manier om iets te leren over Amsterdam. Om de tentoonstelling Transmission te bereiken, waar wij uiteindelijk voor kwamen, moesten wij heel wat andere tentoonstellingen door. Maar onze volharding werd beloond: Transmission!
Een kleine, maar erg mooie tentoonstelling met zeer persoonlijke verhalen van transgenders en betrokkenen. Ieder object is namelijk voorzien van een audiofragment, ingesproken door degene die het object in bruikleen heeft gegeven aan de museum. Ik heb alle fragmenten beluisterd om af te sluiten met mijn pumps en mijn geluidsfragment


En ofschoon ik de tekst van dat audiofragment zelf heb geschreven én tot 3 keer heb ingesproken, schoot ik toch weer vol, mijn levensverhaal terugluisterend (voor de tekst van het audiofragment, zie mijn blogpost van woensdag 6 januari 2016). Toen we naar buiten liepen, kwamen we Tony tegen en via diverse winkels, waaronder ICI Paris (prachtige palettes van Urban Decay ;-) ) liepen  we terug naar het Centraal Station, waar Tamara en Tony de veerpont namen en ik de trein. Wat een heerlijke dag en wat een lieve mensen die Tamara en Tony!

4 reacties:

Sonja zei

Ik was wel een beetje teleurgesteld, ik was in mijn hoofd al een dagje Amsterdam aan het plannen... Maar dat is aan mij, had ik zelf maar duidelijker moeten zijn.
Wel leuk om iemand ook nog te ontmoeten met wie je veel contact hebt online.
Fijn dat het een mooie dag was en dat je jouw pumps kon bewonderen. 💋❤️

Unknown zei

Een pracht dag om nooit meer te vergeten. Wij hopen om je nog meer te mogen ontmoeten en elkander nog beter te mogen leren kennen. Remke je bent echt een pracht vrouw uiterlijk en innerlijk. Het is een hele eer om je persoonlijk te mogen kennen en prachtige om je te zien (op)groeien als Remke. Je pumps zijn echt juweeltjes en schiet ook vol als ik terug denk aan je mooie eerlijke woorden erbij, resect meid. Dikke kus en knuf

remke0808 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
remke0808 zei

Lieve Sonja, dan heb ik je wellicht niet goed begrepen, maar hé, ik wil best nog een keer naar het Ansterdam Museum met jou en Mandy, als jullie dat ook leuk vinden natuurlijk...